شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
رسانه‌های جهان چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۰۰:۵۳

ایتالیا به دنبال مشارکت در طرح توسعه میدان کاشاگان قزاقستان
ایران دریلینگ: شرکت ایتالیایی سایپم اعلام کرد که در حال مذاکره با کنسرسیوم توسعه دهنده میدان نفتی کاشاگان قزاقستان برای لوله گذاری جدید در این میدان است. به گزارش خبرگزاری رویترز از میلان، اومبرتو ورجین، مدیرعامل شرکت خدمات نفتی ایتالیا (سایپم) روز سه شنبه (٦ آبانماه) گفت: این شرکت در حال مذاکره با کنسرسیوم توسعه دهنده میدان نفتی کاشاگان است تا دو خط لوله جدید را جایگزین لوله های آسیب دیده ای که سبب توقف تولید این میدان شده بود، کند.وی به تحلیلگران گفت: ما در حال مذاکره برای امضای یک قرارداد بالقوه هستیم.تولید درمیدان کاشاگان در دریای خزر، که یکی از بزرگترین اکتشافهای نفتی سالهای اخیر در جهان است.

در پایان ماه سپتامبر سال ٢٠١٣ آغاز شد اما پس از نشت گاز در شبکه خط لوله این میدان، تولید نفت در ماه سپتامبر همان سال متوقف شد.سایپم که درگیر یک پرونده رشوه در الجزایر است تلاش دارد هرچه زودتر در کاشاگان به نتیجه برسد.آلبرتو کیارینی، مدیرمالی شرکت سایپم در این باره گفت:توافق دست یافته با وزارت دادگستری آمریکا در مورد پرداخت رشوه  در الجزایر شاید دوباره بازنگری شود.٤٣ درصد سهام شرکت سایپم به شرکت انی ایتالیا تعلق دارد؛ شرکت سایپم در گیر یک بازرسی قضایی در ایتالیا و الجزایر است که مدعی هستند این شرکت برای تضمین برخی قراردادها در شمال آفریقا به ارزش ١١ میلیارد دلار رشوه پرداخت کرده است.

پس از روسیه، قزاقستان دومین کشور تولیدکننده بزرگ نفت در میان کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق به شمار می آید. این کشور درنظر داشت که تا سال ٢٠١٤ تولید نفت خود را در میدان کاشاگان به ٨ میلیون تن افزایش دهد.کنسرسیوم نورث کاسپین اوپریتینگ متشکل از شرکتهای انی، اکسون موبیل، شل و توتال است که سهام هر یک از این شرکتها در این پروژه نفتی ١٦,٨ درصد است. همچنین شرکت ملی نفت و گاز قزاقستان (کازمونای گس) با ١٦.٨٧ درصد، شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) با ٨.٣٣ درصد و شرکت اینپکس ژاپن با ٧.٦ درصد از دیگر سهامداران این پروژه هستند.


  کد خبر : 266
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :